....inI AdaLAh CrAyoN waRnA WarNI seCRet tARi KaNAk-kANak MaTEmatIKa....

~~kengkawanz~~

Tuesday

cinta kita

Kita jatuh cinta bukan kerana rupa..iya..sebab aku x pernah tengok wajahmu jua...dengar suaramu juga tidak bisa...apa kita pacaran kerana masa? Mungkin juga cinta kita bukan sama..

Aku kenal kau tika kita masih berbeza...kau masih bertuhankan Isa al-masih...dan aku sedari kecil asalnya tunduk pada Yang Esa...

kita berteman lantas diburu sayang...
kau merapati sampai aku terlentang..cinta
tak pernah kenal erti sepi..

kau mula bertapak dalam diam..mengorak langkah mencari Tuhan..sebelum ini hidup mu kering kontang..yang haram bisa kau halalkan..tapi kini kau berjuang..jadi khalifah di bumi Tuhan..

dari antagonis kau jadi pengemis...iya
pengemis cinta Illahi...kau kembali kepada Yang Hakiki...menagih salam yang abadi...

cinta kita mula bersemi..putus sambung hilang kembali..kau pergi aku pergi, hujungnya bertemu lagi...

apa ada jodoh kita kemudian hari?

Bismillahirrahmanirrahim...sambutlah salamku ini...dari timur ke utara...seberangi Laut China Selatan...jelajah bumi Borneo milik tuan..

No comments:

Post a Comment